logotype Archiv - Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běháme po Praze a okolí

Běháme po Praze a okolí

Staré Bohnice – Podhoří – Drahanské údolí – Dolní Chabry – Čimice – Staré Bohnice

Na začátek této trasy se dostanete autobusem č. 102, který jede buď od stanice metra Nádraží Holešovice nebo od stanice metra Kobyliská. Hned na jejím začátku stojí za povšimnutí budova zdejšího kostelíka.

Od kostelíka vyběhněte po modré, která vede po cestě mezi kostelíkem a areálem bohnické léčebny. Seběhnete sto metrů z kopečka, na jeho konci se cesta prudce lomí nahoru. Následuje zhruba čtyřistametrové stoupání, které přechází v pohodlnou rovinu. Pokud se budete pořádně dívat kolem sebe, tak nalevo uvidíte psí hřbitov.

Můžete se zastavit a popřát zde odpočívajícím psům dobrý lov, nebo můžete běžet dál. Pokud zvolíte variantu číslo dvě, tak se dostanete na lesní cestu. Tady si dejte pozor na černou zvěř. Čtete dobře, už jsem tady párkrát potkal skupinku kňourů. Naštěstí nikdy nejevili nepřátelské úmysly.

Cesta se tu mírně klikatí, lehce klesá a stoupá, aby pak v místě, kde je šipka vybízející k zahnutí na vyhlídku, prudce stočila vlevo a začala klesat. Prudkým klesáním se dostanete po kilometru do Zámků. Modrá vás vede doprava směrem na Drahanské údolí. Nejdříve poběžíte šest set metrů po asfaltové silničce, přeskočíte potok a dostanete se na cyklistickou stezku, vedoucí podél Vltavy až do Hamburku. Hamburk si necháme na příště, je to sice pěknej trail, minimálně do Drážďan to můžu doporučit z vlastní zkušenosti, ale my po cyklostezce poběžíme jen nějakých osm set metrů, a pak odbočíme vpravo do Drahanského údolí.

Zde máte na výběr běžet nahoru po modré nebo žluté, obě vás dovedou do Čimic. Modrá je méně strmá, žlutá je strmější, takže jednu či druhou si můžete zvolit podle zaměření svého aktuálního tréninku. Můžete však zvolit i jinou variantu. Já většinou volím tu, že nejdříve běžím po modré, Drahanským údolím kolem Drahanského mlýna. Za mlýnem následuje prudký, ale hodně prudký výběh nahoru.

Na jeho koci se dostanete na začátek louky a stromořadí. Stále běžíte do kopce, ne sice tak prudkého, ale přesto poměrně těžkého. Po vyběhnutí ze stromořadí můžete běžet buď po modré, na konečnou autobusů 182 či 152, nebo prostě v tuto chvíli na značku zapomenout a běžet dál ve směru, jímž jste přiběhli, ulicí Drahanská. Po ní doběhnete na příčnou silnici, za níž už je jen plot. Kolem plotu to vezmete vlevo a po dalších sto metrech vpravo cestou z kopce, podél plotu. Po dalších dvou stech metrech narazíte na žlutou značku. Po ní se dáte vpravo, proběhnete údolíčkem, kolem ohrazené louky a zhruba po kilometru doběhnete na místo, kde žlutá vede do prudkého kopce vpravo. Vy se ale dáte vlevo. Vyběhnete kopec, který je lemován třešňovou alejí, proběhnete kolem několika stavení a natrefíte na modrou, po níž jste běželi na začátku. Zahnete po ní vlevo a po pěti stech metrech budete zase na začátku u kostelíka ve Starých Bohnicích.

Délka trasy: 9 km
Obtížnost: středně těžká
Vhodná obuv: kombinovaná (silnice/kros)
Hodí se i pro Nordic Walking či Nordic Running

Sice jako autoři o tom nic nevíme, ale tak jak je u nás „dobrým“ zvykem, kniha se prodává, tak ať z toho máte něco alespoň vy. E-kniha: Běháme po Praze a okolí

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ivana | 27. 3. 2014 9.38 hod. | 83.208.49.xxx
Škoda ze se jedna pouze o eknihu :(
A druhy dodatek -mate někdo zkušenost s tím ze po běhu pak jedete mírně zpoceni ;) MHD? Ten pocit me upřímně trochu děsí, i když na druhou stranu šla/jela bych si zabehat někam mimo semafory :))

fotoMiloš Škorpil: Ivano, buď do malého baťůzku, nebo kolem pasu si vzít náhradní suché triko, a to si po skončení běhu na sebe obléknout, za to mokré, co máš na těle. Lepší než zůstat v tom mokrém, je to často příčina poběhového nachlazení.

petrs01 | 24. 3. 2014 14.45 hod. | 84.42.137.xxx
Mrkni do mapy v knize jestli jsou tam barvy stejně jako teď nebo ne. A fakt si myslím že je nepřehodili. Psí hřbitov nepřenesli určitě, modrá teoreticky mohla jít okolo něj, ale i tak by byl po pravé ruce, z druhé strany se okolo něj rozumně projít nedá.
Na jednu stranu je fajn že taková kniha je, ale pokud jsou v ní opravdu takovéto chyby... tak jedině vždy večer místo detektivky vyluštit jak to vlastně autor myslel (nevím co který z autorů psal, proto obecně).
V novém vydání bych očekávala, že si někdo dá tu práci a aktualizuje alespoň MHD (dle ukázky na stránkách e-knihy nikoliv. Např. tramvaj č. 15 jaksi neexistuje). Jasně, lidi nejsou blbí a umí si zjistit co kam jede... ale v tom případě se taky umí podívat do mapy a trasu si najít sami.
Víťo, kolem léčebny se mi moc nechce, takže buď do Bohnic MHD nebo Ďáblický, Čimický, Havránka, Stromovka. Dokud jezdila 17ctka nahoru, byla to paráda, k metru už to není ono.

petrs01 | 24. 3. 2014 11.37 hod. | 84.42.137.xxx
Hmm, na začátku je taky pitomost.
1) tímto směrem psí hřbitov na levou ruku fakt nedostane
2) mezi modrou značkou a psím hřbitovem je zahr. kolonie
3) na úrovni psího hřbitova už je modrá v údolí
Jestli jsou i ostatní trasy zpracovány takto, tak jsou to vyhozené peníze.

petrs01 | 24. 3. 2014 11.31 hod. | 84.42.137.xxx
Až na to, že autor zaměnil modrou a žlutou... a teda kdybych celou trasu dobře neznala, tak s tímto popisem bych se nechytala.
A věta "Sice jako autoři o tom nic nevíme..." mě dostala. To jako fakt?

fotoMiloš Škorpil: Jestli to za ty roky nepřebarvili :). Popis tras je vždy problém. A pokud jde o vydání formátu e-knihy, tak s autory opravdu nikdo neprobral, nejspíš proto, že v době vydání knihy, se ještě nevydávaly.

Věra D. | 24. 3. 2014 10.09 hod. | 85.239.228.xxx
"Po vyběhnutí ze stromořadí můžete běžet buď po modré" nebo zahnout vlevo a 2.ulicí vpravo a zajít k nám na čaj.... Ať žijí Čimice a okolí!

Víťa Drtinová | 23. 3. 2014 9.35 hod. | 78.102.187.xx
Na trasu se můžeš dostat i prodlouženým výběhem z Ládví, přes Ďáblický les, Čimický a kolem bohnické léčebny :-).

Honza Stejskal | 22. 3. 2014 7.48 hod. | 78.45.166.xxx
Já to říkám pořád, Bohnice a okolí jsou běžecký ráj.