logotype Archiv - Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dnes naposled

Dnes naposled

Dnes se naposledy vyjádřím k letošním prezidentským volbám a vezmu to úplně z jiné strany než všichni, co o nich píší. Napíšu, proč volím Karla Schwarzenberga, ne z pohledu, co kdy udělal nebo neudělal, ale z pohledu vnitřního nazírání na člověka jako takového.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Volit prezidenta přímo či ne?
  2. Proč volím Karla Schwarzenberga

Volit prezidenta přímo či ne?

Než však rozeberu své důvody, mám potřebu vyjádřit se k těm, kteří zpochybňují, zda se prezident měl volit přímou volbou či ne, přičemž jako argument proti přímé volbě uvádějí: „Přesně tohle jsem čekal, a sice že se stane to, že se proti sobě postaví dva stejně silní kandidáti a to rozdělí národ, takže po zvolení jednoho či druhého bude mít ten zvolený velmi slabý mandát!"

To je ta největší hloupost, jakou jsem slyšel. Vezměme si prezidentské volby v USA, jak tam je to do poslední chvíle nejisté a oslabí to mandát zvoleného prezidenta? Ani náhodou. Ano, před volbami spolu třeba přestanou mluvit sousedi, neboť jeden volí toho a druhý onoho, ale po volbách se vše srovná do zajetých kolejí a všichni přijmou danou skutečnost, že to dopadlo, jak to dopadlo a respektují to.

Z toho důvodu mě moc těší, že Karel Schwarzenberg a Miloš Zeman naznali, že by nebylo dobré jitřit v národě už tak rozjitřené vztahy a jejich diskuze se vede toliko v přátelském duchu, s tím, že občas pobaví nás i sebe nějakou vtipnou hláškou. Pro ty nerozhodnuté to tím pádem bude ještě těžší se rozhodnout, neboť jim najednou přijde, že oba mluví velmi podobnou řečí a vůbec se nebudou mýlit, protože oba jsou to velmi zkušení politici i životem poučení lidé. Takže nyní přichází čas říci, proč já volím Karla Schwarzenberga.

Proč volím Karla Schwarzenberga

  • Volím jej proto, že JE MI LIDSKY VELMI BLÍZKÝ
  • Volím jej proto, že byť byl nucen z Československa odejít, na Českou republiku NIKDY NEZAHOŘKL
  • Volím jej proto, že při rozhodování se, zda má něco udělat, či neudělat, přestože ví, že když to udělá (příklad: spoluúčast ve vládě Petra Nečase, kdy si každý dopředu mohl spočítat, že pokud skutečně přijme vláda ty reformy, které si dala za cíl přijmout, tak tím moc bodů nezíská, spíše hodně ztratí), u hodně lidí ztratí na popularitě a bude mu to vyčítáno, do toho s tímto vědomím šel. Tomuhle já osobně říkám VYSOKÝ MORÁLNÍ KREDIT!
  • Vysoký morální kredit považuji u prezidenta za možná nejdůležitější předpoklad a zároveň mám takové tušení, že to je to podstatné, co může mnohé voliče od Karla Schwarzenberga „odhánět“, protože se jím tímto na míle vzdaluje. Jaksi jim svým příkladem ukazuje – vážení občané, takovíto bychom měli být všichni!

    Neříkám tím, že bychom jako lidé byli špatní, to vůbec ne, jsme stejní jako všude jinde ve světě, jen je nám častěji bližší košile než kabát, což náš morální kredit snižuje. Chápu to o to víc, neboť lidem v České republice, vlastně v Československu, bylo neustále omíláno jedno heslo, které nejen zlidovělo, ale které v nás i zakořenilo. To heslo znělo a zní: „KDO NEKRADE, OKRÁDÁ SVOU RODINU“. (Víte, kdo se nejvíce ohání rodinou? Mafie.) Vtipné na tom je, že tohle se stalo s člověkem žijícím v rozvinutém socialismu, kde přeci měli všichni táhnout za jeden provaz?! (Všichni jsme byli jedna velká rodina, takže jsme vlastně okrádali sami sebe, a činíme tak dodnes!)

    Tohle není jediné poselství, které si neseme do současnosti. To další je: „Ruka ruku myje“, a z něj vyvěrá také kmotrovství a korupce, které v České republice vesele, a to bez ohledu na to, co se navenek proti tomu dělá a mluví, bují.

    Pokud dnes levice – teď mířím zejména na KSČ – říká, že: „Tohle či tohle by se za naší vlády stát nemohlo“, tak jak je možné, že se přesně toto vše odvíjí od toho, jak zde 50 let vládla? Z toho, že stavěla celou dobu své vlády svou moc na tom, že mezi jednotlivými lidmi šířila nenávist jednoho proti druhému. Když ani tohle nepomáhalo, tak ty, kteří to nechtěli pochopit, zastrašovala – což bylo ještě to nejmenší zlo.

    Zkrátka a dobře osobně nemám nic proti Milošovi Zemanovi jako člověku, když vyhraje a stane se prezidentem, rozhodně nebudu říkat: „Není to můj prezident, já ho nevolil!" Přijmu skutečnost, že více než 50% voličů, kteří se druhého kola prezidentské volby zúčastnili, mu dalo svou důvěru, že je pro ně důvěryhodný.

    Na druhou stranu necítím z něj takovou sílu, kterou má v sobě Karel Schwarzenberg. Sílu, která je potřeba, aby se posunula o kus dál duchovní úroveň obyvatel České republiky. Duchovní úroveň, na níž začal pracovat Václav Havel a která v obyvatelích České republiky je odpradávna, jen je potřeba jí znovu připravit půdu, aby mohla prorazit nánosy sazí a prachu, lidských slz a beznaděje, které v lidských srdcích a duších zanechal komunismus.

    Proto volím Karla Schwarzenberga a proto na podporu jeho prezidentské kandidatury, pojedu v pátek na koloběžce z Aše až na Pražský hrad.

    Miloš Škorpil foto

    Hodnoť článek

    5 z 5 hvězd líbí se mi (31 hodnocení)

    Bookmark and Share

    Vložit komentář Vložit komentář

    Dušanbe | 24. 1. 2013 19.10 hod. | 89.29.99.xx
    Miloši,bydlím ve Staré Vsi nad Ondřejnicí,což je asi 10km jižně od Ostravy, směrem k letišti v Mošnově.

    fotoMiloš Škorpil: Hm, to je opravdu z ručky, ale občas směr Ostrava taky jedu, tak ti dám vědět, až to bude aktuální. Jen budu na tebe potřebovat nějaký kontakt. FB nebo e-mail.

    Dušanbe | 24. 1. 2013 16.01 hod. | 89.29.99.xx
    Miloši,jsem velmi potěšen,že jsme si to vyjasnili,že už to mezi námi neleží jako balvan.Zrovna jsem před chvíli přiběhl ze svého běhu a je mi teď dvojnásob fajn.Jinak ta legrácka s Pamírem.Tak to vůbec není legrácka.Jmenuji se Dušan Benbenek,někdy si to zkracuji na Dušanbe.Občas dávám k lepšímu historku,totiž,co to kecám,historicky doloženou pravdu,kterak se přihodilo,že Tádžici pojmenovali své hlavní město po mně.Na to pivo by mi bylo ctí s Tebou zajit,kruci,škoda,že to mám daleko.

    fotoMiloš Škorpil: Dušane, kde leží Dušambe vím, ale kde teď ležíš ty, ne. To se ptám případně kvůli tomu pivu.

    Dušanbe | 24. 1. 2013 13.47 hod. | 89.29.99.xx
    Sakra,Miloši,to jsem nechtěl,vím,o čem Jaromír píše,pouze citace zrovna tohoto filozofa mi přišla nepříliš vhodná,přesněji řečeno,jeho jméno,jeho osobnost,jeho filozofie.Nechtěl jsem Tě nakrknout,omlouvám se,přestože v otázce volby prezidenta s Tebou hluboce nesouhlasím.Nezachoval jsem se pragmaticky jako Ty a paní T.Fišerové dal svůj hlas,neboť kdybychom se všichni zachovali pragmaticky,ta žena by nedostala žádný hlas.Kašlu na veškerá doporučení,to už tady kdysi bylo a komouši vítězili 100 procenty hlasy.Těm dnešním dvěma kanditátům jsem to zkrátka nechtěl ulehčit.Zjišťuji,že jsem zřejmě věčně v opozici,nesnášel jsem komouše,nesnáším ani dnešní establischment,ale to by bylo na dlouhé povídání.Ostatně si myslím,že osoba prezidenta řeší velmi málo.Ještě dnes vidím ironické škleby a posměšné úsměvy poslanců,členů vlády při projevech prezidenta Havla v parlamentu.

    fotoMiloš Škorpil: Dušane, neboj vůbec jsi mě nenakrk, ostatně nakrknout mě, dá jednomu velkou práci. Jen jsem prostě neodolal a když jsem viděl Dušambe, tak mě napadla ta legrácka s Pamirem, u něhož se rozkládá. Jinak máš pravdu, osoba prezidenta u nás nemá velkou váhu, proto mi hlavně vadí ta Zemanovna hesla, o tom, jak když bude zvolen změní vládu a pod. Na druhou stranu může hodně udělat pro duchovní obrodu, což zase u Zemana nehrozí. Jinak, až se někde potkáme, klidně dám s tebou pivo, pokud tedy budeš sám chtít :).

    Dušanbe | 24. 1. 2013 12.15 hod. | 89.29.99.xx
    Rousseau by NIKDY nevolil monarchu,spíše nějakého vyšinutého komouše.

    fotoMiloš Škorpil: Vzhledem k tomu, že to sem máš od Pamiru poměrně daleko, tak se ani nedivím tomu, že se nenamáháš přemýšlet o tom, o čem vlastně Jaromír psal.

    jaromír Holas | 22. 1. 2013 10.54 hod. | 89.176.59.xxx
    Rousseau v předmluvě " O společenské smlouvě" napsal:
    Zeptáte-li se mne, jsem-li knížetem nebo zákonodárcem, že píši o politice, odpovím, že nikoli a že právě proto o politice píši. Kdybych byl knížetem nebo zákonodárcem, neztrácel bych čas tím, že bych říkal, co se má činit, ale činil bych to, nebo bych mlčel.
    Díky Miloši, že nemlčíš

    edvard | 21. 1. 2013 13.09 hod. | 195.113.76.x
    Jak bych to řekl, oba dva kandidáti jsou pro mne morálně nepřijatelní. Z nějakého důvodu marketingově vychází lépe kníže. Doporučuji přečíst zde: www.nevolimkarla.cz nebo blisty. Informačních zdrojů je dost jen to chce mít dobrou vůli hledat, rozvažovat a přemýšlet. Osobně stydím se za oba a těžko budu rozběhávat oba.

    Petr Kaňovský | 21. 1. 2013 10.35 hod. | 62.245.102.xx
    Pro posouzení míry shody postojů s oběma kandidáty doporučuji:
    volebnikalkulacka.cz/volba-prezidenta-cr-2-kolo-2013/

    Helča | 21. 1. 2013 9.10 hod. | 80.254.146.xxx
    Taky si říkám, že je té politiky už všude hodně. Ale na druhou stranu musím říct, že pokud náš národ zvolí Miloše Zemana, tak to asi tak hnedka "nerozběhám". Nedokážu si představit, že se na něj děti budou muset dívat ve školách, jak bude v zahraničí urážet všechny politiky tím svým obhroublým způsobem... Takže jen tajně doufám a prosím, aby to byl Karel Schwarzenberg. Člověk inteligentní, který nikoho stále neuráží a dokáže si udělat legraci i sám ze sebe.

    ll | 21. 1. 2013 8.50 hod. | 90.180.58.xxx
    Já se zase bojím že Zeman tak jak se chová ke svému okolí tak se bude chovat i k nám obyčejným lidem až bude mít moc. Tedy s posměchem na ty dole :(

    Pavel | 21. 1. 2013 8.47 hod. | 212.47.0.xx
    To Edvard: kdybych nevěděl, že ten příspěvek je proti Karlu Sch. tak bych byl přešvědčen, že mluvíte o panu Zemanovi. Přesně toto na něj sedí.

    1 . 2 

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Memovy rozmluvy o životě

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků